Известие

Collapse
No announcement yet.

Добро ли е задното ни окачване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Добро ли е задното ни окачване

    Чест спор са темите от рода на за или против полунезависимото окачване отзад или цялата греда.
    Винаги съм си мислил че окачването на нашите коли е по-добро(какво всъщност значи това и в кое е по добро....)
    , да но снощи си дадох сметка че за да е по-добро в някой случай то в други ще е по зле.

    Та става катастрофа с участници 4-5 коли 100-200тина метра пред мен(незная колко бяха) , докато изпреварвам и се движа с около 120 по магистралата и при ЛЕКО натискане на спирачката установявам че пътя е като стъкло , АБС-а не спира да рита а задницата е неуправляема и захожда и в двете възможни посоки.Някак си успях да спра и тогава се притесних че колите след мен може и да нямат този късмет и побързах да се прибера в аварийната , да ама не никоя от колите след мен не беше като шейна ( бус и 2-3 коли за които съм сигурен че са на греда отзад) . Та тези след мен или не бяха навлезли в заледеното когато ме видяха че връткам задница или по-скоро нашето любимо окачване......Факт е че като слезнах на асфалта трудно се задържах прав(беше много хлъзгав пътя - мост)
    Да зная че имам разбит тампон на една от щангите , но не мисля че това е основния проблем.

    ПС: Ясно е че и предните коли са поднесли за да стане тази масова катастрофа, за щастие поне няма тежко пострадали доколкото разбрахме.
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

  • #2
    Ами то дали ще се хлъзнеш не зависи само от типа на задното окачване. Предполагам си сложил вече летните гуми, тези зад теб може още да не са го направили, но като цяло гумата има най-голямо отношение към сцеплението с пътя. И аз вчера се прибирах по Тракия и през цялото време стисках палци да не заледен пътя някъде, за щастие само беше мокър през рания следобед.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от hayho Покажи съобщение
      Ами то дали ще се хлъзнеш не зависи само от типа на задното окачване. Предполагам си сложил вече летните гуми, тези зад теб може още да не са го направили, но като цяло гумата има най-голямо отношение към сцеплението с пътя. И аз вчера се прибирах по Тракия и през цялото време стисках палци да не заледен пътя някъде, за щастие само беше мокър през рания следобед.
      Да забравих да спомена че още съм си със зимните гуми които са доста мекички и хубави, макар че на лед май значение голямо няма ....
      Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

      Comment


      • #4
        Добра е по мое мнение задницата на 156/147, като тва на 147 е малко по мъдро вече направено по отношение на моста......
        А и едно е моста ти да тежи 40 - 60 кила, друго е 4......
        "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
        F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

        Comment


        • #5
          Задното окачване на 156/147 си е много добро, с "малката" забележка, че за да е така трябва да е изрядно.

          Полунезависимото окачване греда тип ФВ е за каруци. Предимството му е простота и здравина, но при тоя клас коли това е важното, не пътното поведение и возията.
          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

          Comment


          • #6
            Абе хора, на лед няма зимни, няма летни гуми. Има само шипове
            Колкото до задницата - един тампон да имаш скапан, особено на задните щанги, имаш танцуваща кола. Проблемът не е голям, да. Много голям е! Ето затова ти танцува колата. А в комплект и с амортисьор става страшно. Моите и трите са не танцуващи задници.
            И тази задница е много стабилна, ако всичко и е наред
            Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
            156 1.8TS 16V (01.2001)
            147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
            0879369082

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от badmadafaka
              Кое е по-мъдрото при 147, "ъпгрейд" в използвания материал ли (мека ламарина, която се гъне при натиск с тестова щанга, вместо твърда алуминиева сплав)..?
              Ми като за начало мястото където са ексцентричните шайби на задните щанги е много по усилено и здраво за разлика от алуминиевия мост, където видях доста 156ци дето сменят всичко отзад, отиват на заден реглаж, всичко е ОК, излизат оттам и задницата ходи както си ще.....пластината фискираща тази шайба е огъната, счупена или нещо от сорта и реглаж на практика няма......
              Второто е че при 147 цялата щанга с тампона влиза в моста и така ако някой некадърник е сменял на клиена само тампоните на задните щанги, и след като е избил старите и не е леко "свил" отворите преди да набие новите тампони, съществува реален риск щангата в движение да се откачи от тампона, от болта и да стане сакътлак.....при 147 още отначало почват да монтират и по големи шайби от външната страна на тампоните точно поради тази причина - ако тампона се охлаби от щангата да опре и почне да бие по шайбата, а не директно да се свлече на земята.......
              Има и още, но това е в общи линии......
              "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
              F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от AR147 Покажи съобщение
                Чест спор са темите от рода на за или против полунезависимото окачване отзад или цялата греда.
                Винаги съм си мислил че окачването на нашите коли е по-добро(какво всъщност значи това и в кое е по добро....)
                , да но снощи си дадох сметка че за да е по-добро в някой случай то в други ще е по зле.

                Та става катастрофа с участници 4-5 коли 100-200тина метра пред мен(незная колко бяха) , докато изпреварвам и се движа с около 120 по магистралата и при ЛЕКО натискане на спирачката установявам че пътя е като стъкло , АБС-а не спира да рита а задницата е неуправляема и захожда и в двете възможни посоки.Някак си успях да спра и тогава се притесних че колите след мен може и да нямат този късмет и побързах да се прибера в аварийната , да ама не никоя от колите след мен не беше като шейна ( бус и 2-3 коли за които съм сигурен че са на греда отзад) . Та тези след мен или не бяха навлезли в заледеното когато ме видяха че връткам задница или по-скоро нашето любимо окачване......Факт е че като слезнах на асфалта трудно се задържах прав(беше много хлъзгав пътя - мост)
                Да зная че имам разбит тампон на една от щангите , но не мисля че това е основния проблем.
                Окачването не е от най-здравото, но е устойчово при каране.При последното ходене до Берковица колата не мръдна никъде, а гумите ми бяха зимни на 10г.Вчера като се прибирахме с жената от Велинград на магистралата си карах с 130-140 с чисто нови летни гуми.На около 20-ия км намалих на 100 , защото снега се усили и на 5-ия пак я настъпих.
                АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
                http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от renyx Покажи съобщение
                  Окачването не е от най-здравото, но е устойчово при каране.При последното ходене до Берковица колата не мръдна никъде, а гумите ми бяха зимни на 10г.Вчера като се прибирахме с жената от Велинград на магистралата си карах с 130-140 с чисто нови летни гуми.На около 20-ия км намалих на 100 , защото снега се усили и на 5-ия пак я настъпих.
                  Не ме разбирайте погрешно - окачването е трепач като возия влизане в завой и прочие....
                  Просто се опитвам да обобщя отрицателните страни на това окачване, много от колегите вече ги споделиха....
                  -Става мазало ако имаш разбит тампон(нещо на което аз не отдавах толкова важност досега)
                  -Разбива се по лесно

                  По скоро ми е интересно какви са общите предимства и недостатъци на това окачване спрямо гредата примерно,нещата които пряко влияят на пътното поведение.....
                  Нещо от типа - да с това окачване имаш по-добра стабилност в завой за сметка на по лоша устойчивост при висока скорост в прав участък при другото ( това си го измислих за примера )
                  Last edited by AR147; d.m.y г., 18:14.
                  Alfa Romeo 147 1,9 JTD 8v 115 cv + STEINHOF SPORT

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от AR147 Покажи съобщение
                    Просто се опитвам да обобщя отрицателните страни на това окачване, много от колегите вече ги споделиха....
                    -Става мазало ако имаш разбит тампон(нещо на което аз не отдавах толкова важност досега)
                    -Разбива се по лесно
                    Окачването си е супер. Търсете проблем в майстора или задкормилния елемент (пести от надеждно обслужване)
                    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                    156 1.8TS 16V (01.2001)
                    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                    0879369082

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от AR147 Покажи съобщение
                      По скоро ми е интересно какви са общите предимства и недостатъци на това окачване спрямо гредата примерно,нещата които пряко влияят на пътното поведение.....
                      Нещо от типа - да с това окачване имаш по-добра стабилност в завой за сметка на по лоша устойчивост при висока скорост в прав участък при другото ( това си го измислих за примера )
                      Преди алфата имах астра и тя не беше толкова устойчива.Брат ми кара браво и откъм стабилност в завои никак не е доволен.Гредата според мен е по-здрава и по-неустойчива в завои.Няма пълно щастие.
                      АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
                      http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
                        Окачването си е супер. Търсете проблем в майстора или задкормилния елемент (пести от надеждно обслужване)
                        О Велики,О Прекрасни,предлагам ти на Теб Велики,да убиеш с камъни всеки нещастник дръзнал да шофира колата си с един разбит тампон и опитващ се да убие няколко човека на магистралата.Нека AR147 да гори в Ада че не е купил Алфа на 67 000 км като теб а я кара с разбит тампон.
                        Абе спамер,ти четеш ли какво пише човека или си барбалейката с парата.Стига си писал във всяка тема бе човек,не си най-компетентния!Къде прочете за амортисьор,и за какво въобще го споменаваш??

                        "Колкото до задницата - един тампон да имаш скапан, особено на задните щанги, имаш танцуваща кола. "

                        Това от къде го знаеш?Нали твоите и ТРИТЕ са наред?
                        sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                        Comment


                        • #13
                          В случая NightRider е прав. Не разбирам защо е подигравателния тон?
                          166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                          ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                          Comment


                          • #14
                            Да споделя и аз опит. Преди няколко зими карах от Ярема посока София и преди един обратен завой пътя беше заледен на стъкло. Част от колите спряха в преспите, но 3 - 4 коли на спирачка до ламарината минахме около километър по завоите с около 10км в час без да можем да спрем на растояние 20 метра един от друг и колата АР 156 1.9 дизел не занесе нито веднъж. Колата няма брейк асистент, само с абс. Тогава си мислех дано никой пред мен не е с по добри спирачки и да спре, а аз да се нацепа в него. И по хубавите коли отпред и по лошите спираха '' неспираха а подържаха 10 км/ч'' еднакво.

                            Comment


                            • #15
                              алфа 156 като излиза на автопазара е една от малкото в класа си с почти еднакво разпределение преден заден мост...и затова е нямала нужда от електронна стабилизираща програма...не че не можело да се купи с такава..така че и окачването и добре измислено но не е за бг пътищата както и на много други модели..А6 и подобни...
                              Амбицията е последното убежище на неудачника

                              Comment

                              Working...
                              X